Vårsalong Sjögatan Sju 13/4 – 22/4  Vernissage 13 april kl 17

VÅRSALONG
Vårsalong 2018 13/4–22/4 med Lars Malmberg, Annkatrine Karlstrand och Renate Grünbaum.
Vårens utställningsprogram avrundas med en samlingsutställning med tre lokala konstnärer och tre olika material. Annkatrine Karlstrands grova keramik kontrasterar mot Lars Malmbergs berättande måleri och Renate Grünebaums kraftfulla smycken.

KAJSA-TUVA WERNER
Galleri Sjögatan sju välkomnar Kajsa-Tuva Werner, bildkonstnär från Östersund, 9 mars – 18 mars. Kajsa-Tuvas konstverk med inspiration från musik, människor och platser, har ställts ut på gallerier över hela Sverige, och under 2017 i London. Konstnären har även uppmärksammats för sitt projekt med allsvenska fotbollslaget Östersunds FK, där målet varit bättre fotbollsspelare – genom konst. Utställning galleri Sjögatan sju 9/3–18/3. Vernissage fredag 9/3 kl 17–20. Varmt välkomna.

OLOF ASTRUP HÄLLQVIST

Olof Astrup Hällqvist är utbildad vid Konstfack i Stockholm, uppvuxen i Ramsele, Ångermanland men bor i dag i Nora utanför Örebro. Just nu aktuell på Liljevalchs vårsalong 2018 – och på galleri Sjögatan sju i Sundsvall. Utställning galleri Sjögatan sju 16/2–25/2. Vernissage fredag 16/2 kl 16-20.
Varmt välkomna.

KONST FÖR BARN
I våra barnböcker ryms en hel värld av konst. Utställningen ”Konst för barn” visar verk av några av Sveriges främsta barnboksillustratörer. Det är Per Gustavsson (nominerad till Augustpriset 2017), Sara Lundberg (Augustpristagare 2017), Helena Lunding Hultqvist, Pia Niemi, Pernilla Stalfelt, Anders Suneson och Stina Wirsén. Utställningen bjuder in till fantasins värld genom kreativa, kärleksfulla, roliga och ibland allvarliga bilder.

”Konst för barn” är en vandringsutställning som blivit möjlig
genom bidrag från Landstinget Västernorrland och genom samarbete inom SKY (Sveriges konstföreningar i Y-län). Håll utkik efter kreativa verkstäder och workshops för barn i anslutning till utställningsperioderna nedan.
Utställningsperioder 2018.
Sundsvall: 26/1–4/2. Vernissage kl 15 på Sundsvalls museum
Sollefteå: 12/3–25/3 Vernissage 12/3 kl 18
Matfors: 21/4–15/5
Ånge: 17/5–2/6
Kramfors: 20/8–6/9
Örnsköldsvik: 10/9–29/9
Timrå: 1/10–19/10
Härnösand: 20/10–24/11

VINSTUTLÄMNING LÖRDAG 14 JANUARI 2018
Utlämning av konstverk till vinnare i konstlotteriet 2017, Sjögatan sju.
På plats talar vinnaren om vilket verk hon eller han väljer i samband med att den vinnarens namn ropas ut. Vinstutlämning vinnare 1-15 har start kl 14:00, och vinstutlämning vinnare 16-25 har start kl 14:30. Förvisning av konst från 12:00. VARMT VÄLKOMNA

Utställningar hösten 2017 Sjögatan sju

Julutställning 17/11–26/11
Medverkande: Linda Lasson, Stefan Thunström, Emil Österholm, Susanne Bäckström, Emil Maxén, Olle Brozén.
Vernissage fredag 17 november kl 17-20

Vinstutställning 9 december kl 12-16

Niklas Asker 22/9–1/10
Vernissage fredag 22 september