Tillfälligt uppehåll i utställningsprogrammet!
Styrelsen i Sundsvalls konstförening har mot bakgrund av Coronaviruset beslutat att skjuta på Vårsalongen som skulle ha haft vernissage den 27 mars. Vi avvaktar hur myndigheter och organisationer bedömer hälsoläget. Vi hoppas och tror att vi skall kunna ha vernissage för en sommarutställning istället.
Många av våra besökare och medlemmar har nått en ganska hög ålder och vi vill av hänsyn till oss alla begränsa riskerna.

Förhoppningsvis skall läget vara bättre framåt sensommaren och så fort vi kan kommer sommarsalongen att öppna.

Höstens program är klart och vi räknar med att köra det programenligt. Så det finns verkligen konstupplevelser att se fram mot.

Läget gör att vi nu ännu mer är beroende av våra medlemmar och medlemsavgifter för att säkra kommande verksamhet.

När utställningar skjuts framåt minskar konstinköpen och för att säkra lokalkostnader och övriga kostnader känns det tryggt för styrelsen att veta att ni vill vara kvar som medlemmar och så fort som möjligt betalar medlemsavgiften.

Medlemsskap: 300 kr. Ytterligare familjemedlem: 150 kr. Studentmedlemskap: 100 kr. Swish 1230007542,
Bankgiro 774-5300 - ange namn och mailadress.

De tre utställningar vi haft under våren har dragit mycket folk. Kristofer Lönnås var ”all time high” över 400 besökare. Olle Abrahamsson nästan 200. Många av besökarna hittade till galleriet för första gången och gillade det de såg.

Vi hoppas att vi ses så snart som möjligt.

SUNDSVALLS KONSTFÖRENING
Trädgårdsgatan 20, 852 31 Sundsvall